Як перевозять особливих людей у Сумах
У Сумах зареєстровано 630 інвалідів-візочників. Серед комунального транспорту, що обслуговує їх обслуговує 12 спеціально обладнаних тролейбусів та 4 нових автобуси. Всього щодня у час пік на рейси виїжджають 43 тролейбуси. Проблема, за словами директора КП«Електроавтотрансу» Віталія Однорога, у тому, що транспорт щодня працює на новому маршруті, тому визначити де саме проїжджатиме обладнаний тролейбус чи автобус. Тож, поки не оновиться весь автопарк, проблема існуватиме, додав Віталій Однорог.
Олег Габ – один з тих, хто пересувається містом за допомогою інвалідного візка 25 років. За цей час на собі протестував пристосованість для таких як він сумського транспорту. І якщо, говорить чоловік, до тролейбусів та автобусів «Електроавтотрансу» можна заїхати по пандусу зі сторонньою допомогою, то у маршрутках занадто крутий кут, що вже небезпечно, інформує сайт http://tv.sumy.ua.
Коли під’їжджає тролейбус водій-жінка допомагає заїхати Олегу.
Всього у Сумах працює 46 авто спеціально сертифікованих – 41 приватну та 5 комунального підприємства. За словами начальника відділу транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг Сумської міськради Сергія Яковенка, вони практикують направляти тих людей, хто до них звертається до перевізників і тоді вже останні озвучують графіки руху.
Голова правління Сумської обласної громадської організації інвалідів України «Поступ» Ігор Гончаренко розповів, що без сторонньої допомоги людям з обмеженими можливостями дуже складно заїхати до транспорту навіть у ті маршрутки, що спеціально обладнані.
Проблеми можна було б вирішити на прикладі Києва, Львова та Запоріжжя. Так вважає київський експерт з громадського транспорту Іван Черниш. Відтак, при закупівлі автобусів ставиться у технічному завданні, щоб вони обов’язково мають бути з низькою підлогою, а не підйомники. Бо саме низька підлога дозволяє заїхати відразу з тротуару.