У Сумах побільшало дітей, які навчаються за інклюзивною формою

2016-10-04

13-06-2013-2-124 дитини з особливими потребами цьогоріч розпочали своє навчання за інклюзивною формою у сумських загальноосвітніх школах №11 та 8. А це на 10 учнів більше, ніж торік, зазначає головний спеціаліст управління освіти та науки Сумської міської ради Віта Корж.

Інклюзивна освіта, пояснює вона, це коли дитина, маючи розумові та фізичні вади, виявляє бажання вчитися у звичайній школі. Батьки такої дитини можуть обрати будь-який сумський загальноосвітній заклад. І як тільки є підписане керівником рішення, яке погоджене відповідними органами освіти, цю школу починають адаптувати під потреби дитини: встановлювати поручні, пандуси, спецпарти, переобладнувати туалетні кімнати, повідомляє сайт http://regionews.sumy.ua.

Директор не має права відмовити родині особливого учня, за винятком, відсутності відповідник кваліфікованих кадрів або якщо класи переповнені. Адже групи, де навчаються діти з обмеженими можливостями, мають складатися не більше, ніж із 20 учнів, серед яких максимальна кількість дітей з вадами 2-3.

Якщо за кордоном інклюзивна освіта функціонує повноцінно, то в Україні тільки набирає обертів, зазначає Віталіна Корж. У Сумах лише три роки діє така форма навчання. Першою була переобладнана 11-а школа, яка зараз є основною базою інклюзивної системи. Тому й не дивно, що з 24 цьогорічних учнів з особливими потребами 20 вчиться саме в КУ ЗОШ № 11, із них 8 з порушенням опорно-рухового апарату. Всього відкрито 9 класів, де є особливі діти, від 1-го до 11-го, за винятком сьомого і п’ятий укомплектований як А, так і Б.

Враховуючи кількість дітей з обмеженими фізичними можливостями, говорить головний спеціаліст, місцевою владою були виділені кошти на придбання мікроавтобусу, який вже з 1 жовтня буде забирати цих дітей з дому і доставляти до навчального закладу та навпаки.

Навчають дітей викладачі, які пройшли спеціальні кваліфікаційні курси, щоб вміти поводити себе з такими учнями, не виділяти їх серед загалу. Вчителями ж корегується індивідуальний освітній план під кожну дитину окремо, враховуючи всі її можливості. Окрім того, план погоджують із батьками. Цього року в 11-й школі ще ввели 1.5 ставки асистента вчителя, людини, яка допомагатиме пересуватися закладом відповідним учням. Також додатково запрошено в штат практичного психолога, який займатиметься тільки потребами дітей з обмеженими можливостями.

Загалом, за системою інклюзивної освіти у Сумах навчається 470 учнів (ЗОШ №№ 11 та 8).

Крім інклюзивної системи, зазначає Віта Корж, цього року 84 дитини отримують освіту за індивідуальною формою вдома, вони за станом здоров’я не можуть відвідувати навчальний заклад. 14 із них розумово відсталі. Цих учнів школа забезпечує книжками та вчителями для викладання всіх необхідних предметів.

У Сумах надають освіту за таким планом 26 навчальних закладів. Минулого року з бюджету було виділено більше 1 млн. грн. для забезпечення індивідуальної освіти вдома, з окремим розрахунком на кожного учня, відповідно до відпрацьованих вчителями годин за різними предметами. Кількість дітей, що вчаться за такою системою постійно змінюється, говорить головний спеціаліст, на кінець минулого року цифра сягнула 150 учнів.

Інва — Україна